dimarts, 2 de març del 2010

Primera experiència a l'espai d'anglès

A l'Eulàlia Bota, no només ha faltat la mestra d'anglès sinó també el substitut que havia de venir. Els ha tocat fer el taller d'anglès al grup dels verd clar, els mateixos amb qui vaig fer el taller de l'hort la setmana passada. ha estat bé perquè ja em recordaven de la setmana passada. Finalment, rere veure que no vindria cap mestre d'anglès a fer el taller, una de les mestres ha decidit portar el taller. El taller es fa a la ludoteca, on hi ha diversos racons per a jugar: el restaurant, la botiga, el metge, la perruqueria i les disfresses.
La mestra ha introduït als infants el funcionament dels espais de joc i les normes bàsiques: que tot és de tots i s'ha de compartir, que no s'han d'empaitar o molestar als demés. Els infants han preguntat si podrien jugar a allò que vulguessin i la mestra els ha dit que sí. Jo doncs m 'ha posat a jugar amb alguns d'ells mentre els anava dient les paraules d'allò amb què jugàvem en anglès. Poc a poc he començat a parlar en anglès, cosa que els ha agradat i, en veure que algún d'ells semblava no entendre'm i li repetia la paraula en català, aleshores ell s'extranyava: "has dit taronja!".

He entès doncs com ens podem entendre sense problemes. Parlant en anglès ells m'entenien, no perquè sabessin la llengua que jo els parlava sinó perquè els petits capten molt més que el llenguatge, comprenen molt més que els adults més enllà de les paraules. Així, per a ells potser és molt més important l'entonació amb que un parla no bé els gestos que no pas el que es diu. He pogut, per tant, comprendre com els motiva escoltar-me en anglès; per una banda perquè és un nou llenguatge amb què aprenen noves paraules (m'anaven preguntatnt: i això, com es diu en anglès?) i perquè és diferent a lo quotidià (recordant la primera classe de l'assignatura a l'aula de la facultat: trenca amb la rutina). Per l'altra banda, els motiva enormement jugar als diferents racons de la ludoteca i, és alhora una froma lúdica d'aprendre l'anglès, si el mestre que interactua amb ells mentre juga els hi parla.
Considero però que ha faltat un moment de reflexió final de l'activitat dels infants sobre els espais en què han anat participant i sobre allò que han anat fent per avaluar l'activitat ni l'aprenentaytge que s'ha fet en aquesta. Crec que són molt important espais de valoració final en les activitats elaborades ja que ajuden a l'aprenentatge i a la consciència dels infants sobre aquest.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada