dimarts, 9 de març del 2010

Bon dia! La neu va desfent-se


Avui he anat a l'escola. Fa poc que he canviat de pis i no tinc encara internet a casa, així que ha estat a l'Eulàlia Bota on m'han informat que les classes de la universitat s'havien anulat. Tot i així, m'han ofert de quedar-me i entrar a la classe que preferís. Ha estat genial! Jo ja anava amb la càmara, emocionada de la nevada encara i és que les muntanyes que envolten el paisatge de l'Eulàlia Bota estaven encara blanques! He pogut fer fotografies al pati, la pista del qual estava gelada i encara quedava neu que anava desfent-se. Els infants però, tenien prohibit sortir-hi per perill de ventades, han dit les mestres.

He entrat doncs a una aula de P4. Estaven els infants escampats en diferents espais: alguns a l'ordinador, altres jugant amb joguines, altres ajudant a la mestra a tallar trossos de paper de xarol de colors per a l'activitat de plàstica a realitzar. Abans de començar l'activitat, la mestra ha cridat tots els alumnes perquè s'asseguessin a terra en rotllana per a fer la'collida del dia. La mestra ha explicat que avui no es farien els tallers, com cada dimarts es feia, i els alumnes han pogut deduir que això passava perquè les noies de la universitat no havien pogut venir a causa que ahir va nevar i era molt dificil moure's d'un lloc a l'altre. Tot i així, avui tenien visita: tots m'ha dit: bon dia! M'he presentat i ells també.

La mestra ha proposat doncs comptar quants érem a classe. Ha sortit en Biel, qui ha escollit d'ajudant en Joan per passar llista. Han anat identificant les cartolines amb els noms escrits de cadascú. A en Biel però li costa, parla molt fliuxat, quasi que no se'l sent i en Joan l'ajuda a anar dient els noms. A continuació, identifiquen el temps que fa. Canvien el cartellet de "plou" d'ahir pel de "sol" que fa avui.

L'activitat de plàstica ha anat molt bé. La mestra els ha mostrat un quadre de Matisse i els ha explicat que, inspirant-se en l'obra del pintor, ells retallarien trossets de colors i repassarien un cargol que tenien dibuixat en un full. La mestra ha proposat: "vaig a posar música de piano" i així ho ha fet. La música acompanyava molt l'activitat ja que facilitava la relaxació i concentració dels infants. Tots han anat retallant amb tisores, alguns a mà, els trossos de paper en trossets més petits i els han ant enganxant. A en Biel li costa retallar i la mestra l'ha estat ajudant. En un altre moment que la mestra estava atenet a altres alumnes, he anat jo a ajudar-lo i he pogut observar les dificultats que té. M'he quedat amb ganes de preguntar-li a la mestra sobre en Biel però no he trobat el moment, ja que durant tota la classe no he tingut més temps que d'anar atenent i ajudant als alumnes. M'ha passat l'estona volant i m'he adonat com una mestra sola amb prou feina pot portar tants infants a l'aula. La mestra ja coneix els alumnes i actua en correspondència a les necessitats de cadascú, però, tot i així, calen ulls a l'esquena, vaja: una atenció màxima en tot moment per porta-ho tot bé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada