dimarts, 16 de març del 2010

Primera cotutoria a l'aula

Hem fet cotutoria amb la nostra companya corresponent. La Paqui m'ha explicat la seva experiència a l'escola Rosa dels Vents, on vaig estar jo amb l'assignatura Sistemes Educatius del semestre passat. He pogut recordar coses a partir d'allò que m'ha explicat i d'allò que li ha sorprès, com per exemple els quadres que tenen per tota l'escola decorant les parets o bé els quadres de famosos a partir dels quals els alumnes dibuixen els seus que omplen també les parets de l'escola. Jo li he explicat que a l'escola Eulàlia Bota m'ha agaradat les activitats que els infants realitzen que també tenen penjades a les parets del centre relacionades amb l'estació amb que ens trobem o bé fotografies dels infants en plena activitat.
A la Paqui li ha agradat molt el tracte amb els mestres. A la Rosa dels Vents fan una acollida als estudiants de la universitat molt agradable, molt personalitzada i que es veu molt reforçada pel fet que tan sols hi van tres estudiants a participar-hi cada vegada. A l'Eulàlia Bota jo penso que tot i que som moltes (unes 16 cada dimarts), el tracte és també molt bò, et dónen oportunitat a escollir l'espei en què vols participar i a més, sóm nosaltres qui anem a buscar els infants que fan els espais a les aules. Després, a l'aula, som màxim dues estudiants (jo estic sola amb la mestra al taller d'anglès). Penso que totes les mestres amb qui m'he trobat han estat molt properes i obertes a tot.
Hem parlat també de les meteodologies educatives diverses: a la Rosa dels Vents, la tutora dels alumnes de P5 pauta molt als alumnes i els exigeix les normes de forma bastant rígida. A l'Eulàlia Bota però, les mestres deixen froça llibertat als infants i treballen més les normes a partir de la motivació o la experimentació. Són, simplement formes de treballar diferents. Jo prefereixo la meteodologia educativa de les mestres que he observat a l'Eulàlia Bota. Tot i així, entenc que cada mestra treballa diferent i és bo que els infants puguin viure una i altra.
Per altra banda, ens hem explicat allò que hem anat treballant a les classes de l'assignatura i hem comprovat que coincideixen prou, tot i que en els casos que hem tingut mestres diferents hi ha hagut formes d'enfocar l'activitat de manera diferent. D'aquesta manera hem pogut comprovar altra vegada com cada mestra treballa diferent i la nostar posta en comú d'allò que hem treballat ha permès qaue ens adonem com es pot enfocar una mateixa activitat de formes diverses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada