dijous, 25 de febrer del 2010

Experiències de primer dia

Avui s'ha espatllat el metro i he arribat bastant tard a classe. Quan he arribat hi havia música relaxant a l'aula i tothom escrivint. M'ha impressionat i alhora m'ha sorprès, aquella música m'ha tranquil·litzat i situat. A l'aula, tothom estava escribint sobre el seu primer dia d'escola. He tingut poc temps per a explicar el meu primer dia d'institut: un nou lloc ple de coses per a descobrir però he reflectit la sensació prou clarament perquè m'ha impressionat la companya que l'ha explicat: ho ha expressat tal i com ho vaig sentir.
Així entre les companyes ens hem anat explicant aquell primer dia que ens va impactar i hem anat entenent entre totes com els primers dies imapcten i com, als infants tan petits amb qui treballarem, encara més. Hem parlat de com és convenient conèixer els espais abans del primer dia tot fent una petit passeig per aquests.

Els primers dies surten les pors, a tot allò desconegut i és per això que cal que cuidem molt l'acollida dels infants a l'escola i a la pròpia aula. Per a facilitar-nos una bona acollida i fer-nos sentir confortables, la professora ha començat la classe tot fent seure a les companyes on els agradés més. Jo encara no hi era i quan he arribat, m'he assegut on quedava lliure, tot i que m'hi he sentit molt còmode. La música és també motiu de bona acollida, relaxa, ambienta i situa.

També la música estimula ja que ajuda a fer sentir coses relacionades. Si és relaxant possibilita imaginar espais agradables on aquesta sensació es pot donar: el mar, el cel, un prat, el vol dels ocells. L'Anna ens ha explicat com la música activa l'hemisferi dret del nostre cervell, cosa que facilita la intel·ligència, fet que es produeix quan s'utilitzen els dos hemisferis a l'hora. També la música permet centrar-se i no distrure's d'altres sorolls.

M'he perdut també com les companyes han explicat l'acollida a l'escola de dimarts passat. A l'Eulàlia Bota ens van acollir molt bé, ens van deixar escollir el taller que voliem fer i ens van indicar molt bé on èren les aules i els infants que haviem d'anar a recollir cadascuna de nosltres per a fer els tallers.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada