divendres, 28 de maig del 2010

què hem de tenir en compte

La sessió amb els mestres d'avui ha estat força interessant, sobretot pel que fa a la relació més propera que hem tingut en grup més reduït amb la mestra de l'escola, en el meu cas, de l'Eulàlia Bota. Així, hem pogut parlar directament de la nostra de la seva experiència, cosa que ha facilitat molt l'intercanvi.
Nosaltres vam comunicar-li què ens havia agradat de la ostra experiència a les escoles com ara observar a les mestres i les seva capacitat de portar a terme una classe da tants infants per aula o de l'habilitat de resolució de conflictes de totes elles. Però trobo especialment interessant algunes de les coses que ens va transmetre la mestra a partir de la seva experiència coma a mestra:
En primer lloc, una de les coses que ens ha transmès la Mercè a tenir molt en compte és la idea de que ser mestra és un repte per a cada curs i per a cada dia, que cal estar obert a els canvies que en tot moment es puguin donar. Conèixer bé als infants és un requisit imprescindible que cal anar treballant dia a dia i tot i posar-nos a proposar les activitats que creiem convenients, cal estar disposat a poder-les canviar segons les situacions que se'ns presentin. És necessari doncs, sense pretendre grans objectius, comprendre que els infants fan fins on poden i no demanar-los gaire més.
En segon lloc, cal comprendre que el treball en equip forma part indispensable de la feina a l'escola i que cal que aquest equip treballi colaborativament i funcioni en renovació constant, a partir de l'autovaloració, autocrítica per anar mica en mica millorant. Tot i així, hi ha molts diversitat de formes de treballar i trobar el punt d'acord no és fàcil. És així com cal que l'escola tingui una mínima ideologia establerta al PEC. Segons ens va transmetre la Mercè, l'Eulàlia Bota no té molt marcada una forma clara de funcionar així que hi ha molta diversitat i cada aula funciona ben diferent. La mestra ens indica que treballar a escoles grans no és fàcil ja que cal temps del qual no es disposa per a posar-se d'acord amb les mestres de la mateixa línia. Tot i així, vaig creure convenient aportar que la diversitat en les formes d'educar és positiu ja que és amb què es infants es trobaran, amb mestres diferents que treballen de forma diversa i amb molt tipus de gent, al llarg de la vida. A més, la mestra ens va comunicar que darrera de la feina a l'aula hi ha tot un esforç, feina tant d'equip com individual que nosaltres no he vist i que cal que valorem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada