dimarts, 11 de maig del 2010

Barregem i compartim

A l'espai de plàstica hem tornat a experimentar. Aquesta vegada amb una massa de farina i aigua, els infants han pogut anar palpant, investigant i descobrir les seves possibilitats. Cadascun ho feia a la seva manera però hi ha hagut moments en què compartien l'experiència, com ara quan s'han animat a escampar la massa sobre l'empaperat que protegia la taula. Així és com han acabat barrejant tota la massa deixant la superfície on treballar tota untada. Però el taller no s'ha acabat aquí, la mestra els ha repartit una cartolina blanca i a sobre, la mateixa massa però calenta. Han pogut palpar i comparar amb la massa anterior, aquesta més densa i han sortit, junt amb pintures de colors barrejades, vertaderes obres d'art.
D'aquesta manera, els infants no només han pogut gaudir de l'activitat sinó que també han treballat la piscomotricitat fina, l'escriptura, ja que mentre investigaven les possibilitats del material anaven escrivint o dibuixant. Però l'activitat ha potenciat també les relacions entre els membres del grup quan, per exemple, l'infant posa en pràctica una nova forma de fer i els altres la segueixen, de forma que se sent protagonista per un moment o bé quan sorgeix la idea de posar en comú el material de cadascú, cosa que suposa arribar a compartir. Finalment, s'han ajuntat tots els treballs, amb els títols característics que cadascú ha posat al seu dibuix (un tobogán molt llarg o un altre sense escales, esgarrapades d'un gat, quan els núvols es transformen en gris i fan pluja, una casa que es transforma en lleó, un símbol de xana, entre d'altres) i s'han penjat tot formant un mural conjunt.

1 comentari: