dimarts, 18 de maig del 2010

nova experiència i cooperació

Avui és un dia molt important per alguns dels infants de l'escola Eulàlia Bota. A l'espai de plàstica fem fang i per alguns d'ells és el primer dia que el palpen. Així, la mestra reparteix una peça del material per a cadascú i deixa una bona estona perquè el puguin tocar i amassar. Després d'haver realitzat tants i tants treballs i finalment l'examen a l'assignatura de psicologia, els conceptes m'han quedat ben clars i puc afirmar que, en el moment en que deixa temps per a experimenta, la mestra està realitzant una ajuda ajustada a les necessitats dels infants, ja que promou la descoberta lliure i, per tant a cada ritme d'aprenentatge de cada infant al nou material. És interessant observar la diversitat de formes de manipular la nova matèria: alguns es mostren estranys i triguen a posar-se a modificar el bloc, d'altres emocionats aixafen, treuen d'aquí o d'allà; cadascú ho viu a la seva manera. Els alumnes de P5 ja coneixen prou bé el fang i entre uns quants proposen fer una bola ben gran adjuntant els seus trossos. Fantàstic! A més de treballar la psicomotricitat, la capacitat creativa o d'experimentació, indirectament es fomenta la cooperació! Aquests infants ens sorprenen cada dia més.















En veure-ho, els més petits també es van animant poc a poc a col·laborar, sobretot en parelles.
Però el taller no acaba aquí: l'Eulàlia reparteix pedretes de colors, trossos de tela que els infants fan servir per decorar les seves figures que queden ben boniques. Finalment, es deixen assecar a una taula que muntem al passadís perquè tothom les pugui contemplar quan hi passa. Abans però, cadascú escriu el seu nom en un paperet que indica l'autor o autors i el nom de l'obra d'art, com per exemple: "la obra gigante de luxa" o bé "al bulca de culos".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada