dimarts, 27 d’abril del 2010

diversitat de punts de vista

L'exposició de la Marta i la Soraya ha estat molt bé ja que ens ha permès reflexionar sobre els diversos punts de vista que cadascú pot tenir sobre un mateix fet. Pel que fa al petit conte que ens ha fet fer amb mateixes paraules per ha totes, n'han sortit diverses històries però amb la companya hem coincidit amb la paraula que descrivia els diferents contes: escola. Ens han suggerit preguntes com: "què faríeu com ha mestres en aquest cas?" que ens han fet reflexionar. És important comprendre als infants des de cadascuna de les seves diverses formes de veure però cal, sobretot , la comunicació, la interacció, l'intercanvi i, estic molt d'acord amb la Patricia, és la mestra qui ha de promoure el diàleg entre els infants. Ha de entendre la situació de cadascú i treballar des de la diversitat per a la comprensió en la interacció entre els membres del grup.
Això m'ha fet pensar que per a fomentar la cooperació entre els infants hem de primer permetre 'ns a nosaltres mateixes experimentar-la de forma conscient. A l'estona que hem dedicat a la cotutoria, la companya m'ha explicat com, en fer la seva exposició, la Gemma i la Maria, van plantejar el tema de la cooperació i el treball en equip. A partir d'aquesta l'Anna va proposar una activitat molt interessant consistent en dibuixar a la pissarra, primer un dibuix on cadascú feia una cosa que en formava part però sense parlar amb les companyes. A continuació en feien un altre on parlaven entre elles de forma que posaven en comú, decidien què feien, planificaven. El primer dibuix va sortir una mica desordenat mentre que el segon era harmònic i agradable. El primer els va suggerir una història bastant caòtica mentre que del segon en va sorgir una de molt més comprensible. Això ens fa entendre com ens hem de comunicar: posant en comú, decidint tenint en compte als altres. Hem de ser conscients que el treball en equip formarà part del dia a dia a la nostra feina com a mestres i que, en planificar, avaluar, posar en comú ho hem de fer a partir del diàleg amb les companyes, comprenent els diversos punts de vista, dedicant-hi temps i perseverança i creure-hi, confiar amb què, en equip, no només els resultats són molt millors sinó que, a més n'aprenenem, i molt. D'aquesta manera, si creiem que els treball en equip ens aporta, podem fàcilment treballar per a què els infants ho experiementin a l'aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada