dijous, 22 d’abril del 2010

Autoestimant-nos

L'activitat proposada per l'Amagoia i la Keren ens ha donat molt bon rotllo a totes. Ens hem assegut en rotllana i cadascuna de nosaltres havíem de dir-li una qualitat a la persona que se s'asseia al mig. Ens ha potenciat l'autoestima a totes i, com a mínim a mi, m'han dit coses que m'han sorprès, coses que m'han agradat molt i que jo mateixa no valoro. Moltes vegades tracto de fer bé les coses i tot i que ho faig, jo mateixa no m'ho acabo de creure. A mesura que passa el temps vaig, cada vegada més, confiant en mi mateixa però considero que l'ambient en que vaig passar la meva infància no m'ho va afavorir gaire. Cal que incidim, sobretot en aquells infants que tendeixen a una baixa autoestima en fomentar una actitud positiva, d'autoestima. És necessari també estar en contacte amb els famílies i guiar-les per a que l'ambient sigui favorable a l'infant. Fent-los sentir estimats i valorants, els infants participen, interactuen i aprenen amb molta facilitat i, a més els permet una actitud positiva davant la vida que els pot ajudar en tots els sentits.
L'Anna ens ha portat llibres que parlen d'enfermetats mentals com l'anorexia, la bulímia o la vigorexia. Aquestes poden erardicar-se si es potencia l'autoestima de qui les pateix. Igualment, per evitar casos d'abusos, maltractament o drogadicció, l'autoestima és un tema clau a treballar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada