dijous, 15 d’abril del 2010

Tres caixes d'art

Ha estat un plaer haver sentit la màgia de tres artistes a partir de les caixes de la Lourdes Martí. Ens ha mostrat i ens ha omplert de ganes d'experiementar amb les propostes que de cada artista ens ha ofert. És sorprenent com a partir de l'art es poden treballar diverses matèries, facilitar el desenvolupament de capacitats, habilitats i competències i, a més aconseguint així la motivació dels infants, ja que aprenen de forma lúdica. S'aconsegueix també treballar el cooperativisme, la convivència i l'expressió. La lectura d'obres permet l'expressió fent ús de la imaginació: s'inventen històries que permeten interpretar el seu punt de vista a més d'allò que senten. Totes les activitats proposades ens faciliten al comunicació dels infants i permeten veure les matèries des d'un punt de vista creatiu. M'ha sorprès en especial la Caixa Tapiesa, basada en les textures i el materials de l'entorn. Aquesta permet en especial l'experiemntació a partir de materials que permet als infants comprendre l seu entorn. M'ha recordat a la expsició de la Tamara i la Raquel, on se'ns van fer tocar diverses matèries amb els ulls tancats. Com ha dit la Lourdes: toquem quan realment volem conèixer. M'ha cridat l'atenció també la història que a partir d'imatges explica la vida de cada artista ja que, a més d'ajudar a comprendre les obres, facilita la comprensió d'una altra forma de vida, molt diferent a la d'avui, que forma part de la història de tots nosaltres. La Caixa Miroia, que treballa amb els símbols i els colors m'ha sorprès per l'enfocament que la Lourdes li ha donat a l'expressivitat dels colors i les figures senzilles que als infants els arriba de forma molt familiar amb jocs molt ben adaptats: cosir i joc d'estrelles, memoris, làmines amb el procés d'evolució de els figures, que es poden colorejar en estar plastificades.
Finalment, la Caixa Picàssia, és fantàsticament adaptable a promoure entre els infants l'expressió dels sentiments i les emocions ja que la Lourdes ho facilita a través de les etapes per les quals va passar Picasso: la blava (la tristor), la rosa (el circ) a aprtir de les quasl ha elaborat models d'activitats diversos.
Crec que totes les caixes es poden perfectament adapatar a diverses edats. Seria molt bò que es pogués treballar no només a nivell d'infantil sinó també a primària amb recursos com aquest. La Lourdes no ha trobat gaire recolzament que la pugui ajudar a tirar plenament endavant el seu projecte. És una llàstima que no es fomentin i es prenguin recursos com aquest com a models de la forma amb què hauriem d'enfocar l'educació.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada