Dijous vam començar a presentar les lectures:
- Area, M. (2002). Los medios y materiales de enseñanza. Fundamentos conceptuales. Web docente de Tecnología Educativa.
- Bosco, A. (2004). Sobre el "Clic" y su éxito en la educación escolar. Aula de Innovación Educativa, 128.
Així doncs, de la lectura deManuel Area al nostre grup ens ha semblat interessant fer una revisió dels canvis tecnològics que s'han donat en els mitjans al llarg de la història. Això ens ha fet qüestionar fins a quin punt els infants són conscients de les facilitats de què disposen tenint accés a tota una sèrie d'aparells que funcionen màgicament. Cal doncs que transmetem als nostres alumnes la importància dels descobriments tecnològics a la història per tal que en siguin conscients i utilitzin les TIC amb responsabilitat. Observeu el Fenaquitoscopi de la imtage. Se m'acut que es podria fer una taller a l'aula i elaborar-ne un perquè els petits veiessin com funciona.
Per altra banda, la reflexió que Manuel Area en referència als mitjans com a recurs d'ensenyament i aprenentage ens ha ajudat a comprendre el procés cognitiu de descodificació i codificació a partir del qual l'aprenent té un paper actiu en la comprensió. Però també els mitjans li permeten desenvolupar una serie d'habilitats que li possibiliten l'aprenentatge. Així, rere la lectura i reflexions del text d'Area, comprenent molt millor l'acció cognitiva individual d'aprendre a través d'un sistema de símbols apropiat a les necessitats de l'aprenent, les mestres podem arribar a dissenyar activitats amb l'ús de mitjans que ens permetin la multidimensionalitat de formes d'expressió i comunicació, la transversalitat i el treball en equip que poden enriquir el procés d'aprenentatge de l'alumne.
A partir de la lectura d'Alejandro Bosco, vaig poder descobrir com funciona el programa informàtic CLIC que proporciona activitats molt adequades per nivells de primària. A les mestres d'infantil doncs aquest recurs ens pot servir com a model per dissenyar i adaptar activitats a l'edat dels nostres alumnes. Tot i així, la reflexió de les companyes a l'aula en relació a les lectures em va semblar molt interessant. Les companyes van exposar que les activitats que el Clic proposa són adequades coma complement d'activitats prèvies a l'aula on s'ha treballat de forma més vivencial. Així, les mestres hem de saber fer un ús adequat dels recursos que el món digital ens proporciona, el hem d'emprar com a reforç del contingut que estem treballant i anar complementant amb altres recursos podrem treballar de formes diferents, expressant i comunicant amb els 5 sentits i a partir de diversitat de sensacions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada