dissabte, 23 d’octubre del 2010

aprenent de les TIC

A la última classe amb la Carolina vam poder acabar el conte i emmaquetar-lo. Per fi. Ens ha costat tres sessions i no ha estat gens fàcil. És molt bona la idea de poder crear un conte propi o fer-ne una versió d'un conegut amb el Photoshop perquè permet moure als personatges a més de la participació a l'aula dels petits amb la pantalla tàctil. Però en canvi, cal molta paciència i immensitat de temps per a fer saber fer funcionar el Photoshop i encara més per a que quedi tot bé.
En relació a l'article recomanat per al Carolina "El professorat com aprenent amb les TIC", considero que és necessari que els futurs mestres anem familiaritzant-nos amb les TIC i anem aprenent a usar unes eines que ens seran molt útils però crec que no és fàcil aconseguir-ho. Tal i com diu Iolanda Bernabé, hi ha ben pocs treballs que parlen del professorat com a aprenent de les TIC. A la nostra aula d'Alfabetització Digital, cadascú de nosaltres té una serie de coneixements ben diferents, uns coneixements prèvis sobre les TIC molt diversos. Potser estaria bé fer algun tipus d'intercanvi. Jo per exemple, amb prou feines sé com funciona el Power Point. Crec que a part dels coneixements nous hi hauria d'haver alguna forma de poder solucionar els probemes amb que ens anem trobant i que se'ns fan tan feixucs.
Les noves generacions segurament no tenen aquests problemes ja que creixen a la vora de les TIC i no tindran aquests inconvenients perquè tindran una relació prou lògica amb la tecnologia. Però, a banda de qüestions més tècniques se'ns hauria també d'informar de les diferències com per exemple entre l'Office i Open Office, que tenen a veure amb política i economia relacionada. Jo n'he descobert la diferència tècnica a partir del treball autobiogràfic que se'ns demana. Volia fer-lo en Movie Maker però per questions tècniques (unes lletres que vaig fer en un àlbum quan era petita que no sé perquè em surten pixel·lades) he decidit fer-ho en Power Point . I què passa si treballes amb Open Office a casa i després tens Office a la universitat? Doncs que el funcionament és molt divers i que els vídeos que puguis introduir amb l'Office, amb l'Open Office no es veuen. Aquests entre d'altres problemes m'han servit per a descobrir les diferències entre els dos sistemes. I què és el que els diferencia des de l'origen? Doncs que l'Open Office és de programari lliure i l'Office no. Quines repercussions tenen aquestes diferències? No seria més favorable usar a la universitat un sistema operatiu gratuït? Perquè s'utilitza l'Office si tothom no hi pot accedir? Com ens va parlar en Miquel, el Moodle és de programari lliure en contrast amb la WEB CT que és de caràcter privatiu. Aleshores, si seguim aquesta lògica perquè no s'utilitzen sistemes oberts? Suposo que tot es troba encara en transició però estaria bé que ens informessin d'aquestes petites coses que poden portar tants mal de caps.
Com afirma Bernabé, l'ús de les TIC a l'aula pot aportar-nos avantatges, ja que ens permeten assolir les tasques d'aprenentatge de forma diversa i canviant però també tenen limitacions i hem de conèixer-les bé per a poder-ne fer un ús adequat, enfocant les tasques en correspondència amb aquestes restriccions. Nosaltres mateixos hem d'ensenyar a fer ús de les TIC i hem de saber guiar metodològicament la tasca perquè els alumnes n'aprenguin i en coneguin els seus beneficis.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada