divendres, 28 de gener del 2011

Les TIC, una eina per viure i aprendre

La conferència d'avui ha estat molt interessant. Primer de tot perquè hem pogut observar amb els nostres propis ulls la pràctica en directe de l'aplicació de les TIC a les escoles en etapes infantils. Per tant, tot allò après a l'assignatura d'Alfabetització Digital en referència a la necessitat i possiblitats que l'aplicació de les TIC a infantil ho hem pogut identificar i observar a partir de les explicacions de les mestres d'educació infantil M. Teresa Feu i Lídia Noguera de l'escola La Monjoia (Sant Bartolomeu del Grau). Però també ha estat l'exposició una font de recursos, maneres de fer, "trucs" o consells que ens poden ajudar per quan siguem mestres i posar en pràctica les TIC a l'aula en un futur.
Hem pogut escoltar de les mestres com barrejant infants de p3 a p5 podem aconseguir uns resultats molt satisfactoris per l'intercanvi tan ric que es produeix naturalment entre ells. També, que adjuntant alumnes de nivell semblant també es dóna una interacció que enriqueix els coneixements dels participants: per comentar, per discutir les respostes, per ensenyar-se entre ells fent primer un i després l'altre. I tot això implica una transversalitat d'aprenentatges que és pròpia del treball amb les TIC a les aules. Posant en pràctica consells com els esmentats, a més de treballar la matèria que s'estigui en aquell moment donant, siguin conceptes matemàtics, siguin artístics o de llenguatge, per posar-ne alguns, estem treballant les relacions socials en la comunicació amb els altres companys.
Així les TIC ens poden servir per comunicar experiències, apropar-les i expressar-les de diverses formes, per aprendre i crear. En definitiva, ens faciliten el treball que, no hem d'oblidar és bàsic en educació infantil: la descoberta a partir de l'experimentació i manipulació, la vivència i expressió a través dels sentits i la convivència i relació amb l'entorn.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada