divendres, 17 de desembre del 2010

practicant i recollint recursos


Dimarts vam estar acabant els retocs als diaris digitals per tal de crear-ne una notícia que fes protagonista a algun dels nostres alumnes imaginaris. Cal molta pràctica i paciència per a dominar el Photoshop. Tot i que em vaig prendre apunts en mostrar-nos a l'aula com funciona, a casa tenia molts dubtes i vaig haver de demanar ajuda. Dimarts pensava que amb la pràctica que havia fet a casa ja podria acabar-lo a l'aula. Però no va ser així...em vaig desesperar altra
vegada fins que vaig recórrer a l'ajuda.

Finalment, entre la Nuria i jo fam poder fer dues notícies, cosa que ens ha permès practicar prou el Photoshop: la de la Marta que celebra el seu aniversari la zoo amb els petits ossos panda i en Martí que el celebra amb els seus companys a l'aula.

Van ser interessants els recursos digitals que ens va passar la Sandra dijous. Considero que està bé conèixer-los per usar-los quan siguem mestres, per treballar temes a l'aula, ja que tots inclouen uns o altres objectius del currículum que amb els nostres alumnes ens proposem anar assolint. M'ha cridat l'atenció especialment la webquest infantil I tu com estàs? on hi surten diverses formes d'expressar els sentiments, exemplificant situacions diverses que poden fer sentir d'una manera o una altra amb dibuixos o bé amb el vídeo d'en Jan, qui explica quan està content, enfadat o trist, entre d'altres. Penso és molt adequat treballar emocions des de ben petits perquè així els infants poden identificar i expressar-les sense por ni cohibicions. Penso que aquesta eina digital ens pot facilitar molt aquest treball. També he trobat molt interessant la webquest Cuidem el planeta que introdueix el tema de la cura que hem de tenir del nostre planeta amb un conte que parla de tots nosaltres i de com ens n'hem descuidat del lloc on vivim. Aquesta eina també ens pot ajudar molt a partir de les activitats que proposa molt adequades per a l'etapa infantil, perquè comencin a prendre consciència dels de ben petits.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada